Michał Ciepiela-Kandydat na prezydenta szkoły  

     Mój pomysł na Prezydenturę, to zbiór projektów i pomysłów jakie chciałbym wprowadzić w życie, aby ułatwić byt wszystkim nam uczęszczającym do szkoły. Na wstępie wyjaśniam, iż nie zamierzam rzucać tutaj hasłami wyborczymi na prawo i lewo. Obiecywanie gruszek na wierzbie, czy trzech milionów mieszkań do 2008 roku, to raczej nie mój styl pracy. Większość ludzi nie ma pojęcia co robi prezydent szkoły.

     To stanowisko wymagające czasu, cierpliwości, pracy, znów czasu. I jeszcze raz pracy. Przewodniczący szkoły to osoba zajmująca się wszystkim tym, co jest zbyt mało ważne, aby zajmować tym czas nauczycieli i zbyt skomplikowane, aby powierzyć to uczniom. Są to rzeczy typu:Organizacja radiowęzła, który ostatnio znów przestał funkcjonować. Wydanie roczników, organizacja fotografów do zdjęć, rozmowy z nauczycielami w sprawach większych inicjatyw wymagających ich wspólnej zgody… To tylko mały procent, promil w zasadzie. Pracy jest naprawdę ogrom. Wystarczy zapytać obecnego prezydenta i kilku byłych. Tu liczy się pracowitość i poświęcenie. Zdecydowanie potrzeba osoby z głową na karku

     Większość ludzi nie ma pojęcia co robi prezydent szkoły. To stanowisko wymagające czasu, cierpliwości, pracy, znów czasu. I jeszcze raz pracy. Przewodniczący szkoły to osoba zajmująca się wszystkim tym, co jest zbyt mało ważne, aby zajmować tym czas nauczycieli i zbyt skomplikowane aby powierzyć to uczniom. Są to rzeczy typu:
Organizacja radiowęzła, który ostatnio znów przestał funkcjonować. Wydanie roczników, organizacja fotografów do zdjęć, rozmowy z nauczycielami w sprawach większych inicjatyw wymagających ich wspólnej zgody. To tylko mały procent, promil w zasadzie. Pracy jest naprawdę ogrom. Wystarczy zapytać obecnego prezydenta i kilku byłych. Tu liczy się pracowitość i poświęcenie. Przywilejów nie ma żadnych. Można tylko zerwać po głowie, jeśli coś się nie uda.

   Zdecydowanie za swoją mocną stronę uważam swój zespół. Są to ludzie z różnych środowisk rozpoczynając od harcerzy ZHP, ZHR, zawodników rugby klubu, zwykłych wolnomyślicieli, i kończąc na ministrancie. Dobierając taką a nie inną grupę starałem się kierować najpierw tym, co dana osoba sobą reprezentuje a dopiero potem sympatią. Zależało mi na stworzeniu zgranego i kompetentnego teamu, który zawsze mógłby na sobie polegać. Co do samych członków, mój zespół nie jest jeszcze zamknięty i w każdej chwili przyjmiemy każdego kto ma choć odrobinę własnej inicjatywy i chciałby coś zrobić dla innych.

    Pamiętajmy czytając wymienione niżej cele, iż praca samorządu szkolnego za czym idzie też praca samego prezydenta skupia się często na rzeczach pośrednio dotyczących uczniów(to co wspomniałem we wstępie: zdjęcia do roczników, organizacja świętej wojny, negocjacje z nauczycielami oraz wiele, wiele innych obowiązków.) i głównie opiera się na rozwiązywaniu problemów bieżących. I to właśnie niżej wymienione cele są naszym pomysłem na bieżące problemy szkoły:

1) umożliwienie i pomoc w realizacji inicjatyw uczniowskich, zwiększenie udziału uczniów nowodrowka w imprezach międzyszkolnych
2) zwiększenie ilości imprez integracyjnych dla uczniów
3) zwiększenie ilości spotkań oraz wykładów tematycznych
4) reaktywacja radiowęzła
5) poprawa przepływu informacji miedzy uczniami a samorządem
6) poprawa rozpoznawalności samorządu szkolnego
7) usprawnienie działalności samorządu

Ad.1:
a) Naszym głównym pomysłem dla tego celu jest stworzenie przy samorządzie
szkolnym, grupy osób kompetentnych w sferze realizacji różnorakiego rodzaju pomysłów i inicjatyw uczniowskich. Ich pomoc miałaby polegać na zapewnieniu uczniom chcącym realizować swoje inicjatywy dobrego kontaktu z gronem pedagogicznym oraz jego wsparcia. Ponad to grupa ta miałaby pomagać w organizacji środków finansowych, a jak wszyscy wiemy jest to największa przeszkoda dla większości pomysłów. Środki te mogłyby być pozyskiwane z funduszy uni europejskiej (m.in. program młodzież), wszelkiego rodzaju programów rządowych oraz z organizacji pozarządowe.

b) pomoc samorządu szkolnego (głownie polegająca na rozmowach i negocjacjach z dyrekcja) w powstawaniu oraz działalności różnego rodzaju kół zainteresowań oraz organizacji pozarządowych.
c) Stworzenie biuletynu internetowego zawierającego wszelkie informacje o zawodach oraz konkursach międzyszkolnych.
d) Organizacja szkolnych kursów pierwszej pomocy przy współpracy z PCK.
e) Stworzenie przy szkolnej stronie internetowej bazy organizacji oraz instytucji młodzieżowych dla uczniów (organizacje harcerskie, militarne , młodzieżówki, kluby sportowe, itp.)


Ad.2
a) Wspomaganie i organizacja już istniejących imprez szkolnych.
b) Organizacja nowych imprez integracyjnych np.: bal karnawałowy.


Ad.3
a) Stworzenie sekcji w samorządzie szkolnym mającej za zadanie nawiązywanie kontaktów z wszelkiego rodzaju organizacjami rządowymi, pozarządowymi, środowiskiem naukowym, uczelniami, partiami politycznymi, instytucjami państwowymi oraz z osobami prywatnymi w celu organizacji spotkań i wykładów tematycznych.

Ad.4
a) Rozwiązanie wszelkich niejasności związanych z odtwarzaniem muzyki w radiowęźle.
b) Przeprowadzenie ankiety wśród uczniów mającej na celu określenie najczęściej słuchanego rodzaju muzyki.

Ad.5
a) Stworzenie elektronicznej wersji gazetki internetowej szkoły, która mogłaby być dostępna zarówno na stronie szkoły jak i rozsyłana w formie listów e-mail.
b) Poprawa wymiany informacji miedzy samorządami klas i szkoły polegająca na wykorzystaniu większej ilości źródeł informacji (e-mail, gg, tlen, skype).
b) Usprawnienie kolportażu gazetki szkolnej w wersji papierowej. Zmniejszenie jej kosztów poprzez pozyskanie sponsorów w postaci różnego rodzaju instytucjami zainteresowanymi zamieszczeniem reklam(szkoły językowe, tańca, judo itp.)

Ad.6
a) Organizacja akcji promocyjnej nowego samorządu, głownie przewodniczących i rzeczników praw ucznia. Na akcję tą składałoby się m.in.: umieszczenie zdjęć samorządu w gablotce samorządowej oraz na stronie szkoły. Wizyta w każdej klasie na godzinie wychowawczej, plakaty.
b) Stworzenie dyżuru dla przewodniczących oraz rzeczników praw ucznia. Dyżury takie mogłyby odbywać się w wyznaczone dni tygodnia na długich przerwach.

Ad.7
a) Jasny podział zakresu obowiązków na zasadzie kontraktowej dla każdego członka samorządu. Głównym naszym celem będzie sprawiedliwy podział pracy, co usprawni i zwiększy efektywność pracy
b) Stworzenie 2 półrocznych planów pracy mające na celu zaplanowanie oraz terminowość prac samorządu. Dodatkowo plan ów zostanie dostarczony każdemu z samorządów klasowych, a pod koniec każdego półrocza nastąpi publiczne podsumowanie efektów pracy prezydenta oraz jego zespołu.

Wszystkie prawa zastrzeżone © Copyright 2007 by Sztab MCiepiela